Opći uvjeti poslovanja

Ovi Opći uvjeti poslovanja (u nastavku: Uvjeti) primjenjuju se na usluge Odmor, obrt za turističku agenciju, OIB: 99963164597, Kralja Zvonimira 101, 21000 Split, Hrvatska (u nastavku: Agencija), pri pružanju usluga upravljanja i posredovanja vezanih uz turistički smještaj.

1. Definicije

2. Identifikacijski podaci i kontakt

Odmor, obrt za turističku agenciju, OIB: 99963164597

Komunikacija se može odvijati elektronički. Na prigovore potrošača odgovaramo u zakonskom roku (najkasnije 15 dana od zaprimanja).

3. Područje primjene

Ovi Uvjeti primjenjuju se na sve odnose Agencije s Vlasnicima i Gostima, osim ako je pojedinačnim pisanim ugovorom drugačije dogovoreno. U slučaju nesuglasja, prednost imaju odredbe pojedinačnog ugovora.

Uvjeti vrijede za korištenje web-stranice, komunikaciju i usluge pružene na području Republike Hrvatske, uz poštovanje mjerodavnih propisa Europske unije.

4. Ugovor s Vlasnikom (Iznajmljivačem)

4.1. Sklapanje i stupanje na snagu

Suradnja se uređuje pisanim ugovorom o upravljanju/posredovanju. Ugovor stupa na snagu danom potpisa ili jednoznačnom elektroničkom potvrdom ponude.

4.2. Opseg usluga

Opseg usluga ovisi o paketu (Osnovni, Standard, Full) i može uključivati: oglašavanje, dinamičko određivanje cijena, komunikaciju s gostima, prijavu gostiju (eVisitor), čišćenje, doček/odlazak, izdavanje računa, administraciju i druge dogovorene radnje.

4.3. Ovlaštenja

Vlasnik ovlašćuje Agenciju za radnje potrebne za oglašavanje i provedbu rezervacija u granicama ugovora. Agencija smije koristiti fotografije i opise smještaja u marketinške svrhe.

4.4. Trajanje i otkaz

Ugovor se sklapa na određeno ili neodređeno vrijeme. Svaka strana može otkazati ugovor uz ugovoreni otkazni rok. Potvrđene rezervacije do trenutka prestanka ugovora moraju se izvršiti.

5. Ugovor s Gostom i posredovanje

Rezervacija smještaja nastaje potvrdom kroz Platforme ili putem Agencije. Gost prihvaća uvjete rezervacije (cijena, trajanje, otkazni uvjeti, depozit, kućni red). Agencija u pravilu djeluje kao posrednik između Gosta i Vlasnika, osim ako je drukčije ugovoreno.

Gost je dužan dati točne podatke, poštovati kućni red i podmiriti sve dospjele iznose.

6. Cijene, provizije i plaćanje

6.1. Cijene i valute

Cijene se iskazuju u valuti naznačenoj u ponudi/na platformi i mogu uključivati ili isključivati poreze, pristojbe i naknade trećih strana, sukladno važećim propisima.

6.2. Provizije

Agencijska provizija i naknade definiraju se ugovorom s Vlasnikom (postotak ili fiksni iznos). Za rezervacije putem trećih platformi primjenjuju se i njihove naknade.

6.3. Rokovi i način plaćanja

Rokovi plaćanja i modeli naplate (avans, depozit, kartice, transakcijski račun) definiraju se po rezervaciji ili ugovoru. Kašnjenja mogu podlijegati zakonskim zateznim kamatama.

6.4. Sigurnosni depozit

Po potrebi se naplaćuje depozit za štetu, koji se vraća nakon završne provjere, umanjen za eventualne štete ili dugovanja.

7. Otkazivanje, “no-show” i povrati

Uvjeti otkazivanja ovise o pravilima definiranim u ponudi/ugovoru (npr. fleksibilni, umjereni, strogi). U slučaju nepojavljivanja (“no-show”) primjenjuju se dogovorena pravila naplate. Povrati se odobravaju sukladno odabranim uvjetima otkazivanja.

8. Obveze i odgovornosti Agencije

Agencija ne odgovara za promjene na Platformama trećih strana, tehničke zastoje izvan njezine kontrole niti za netočne informacije dostavljene od strane Vlasnika.

9. Obveze i odgovornosti Vlasnika

10. Obveze i odgovornosti Gostiju

11. Viša sila

Ni jedna strana ne odgovara za neispunjenje obveza uzrokovano događajima više sile (npr. prirodne katastrofe, epidemije, rat, akti vlasti, veliki prekidi u opskrbi). Pogođena strana dužna je bez odgode obavijestiti drugu stranu i poduzeti razumne mjere za umanjenje posljedica.

12. Intelektualno vlasništvo

Sadržaji web-stranice (tekstovi, fotografije, video, dizajn, žigovi) zaštićeni su propisima o autorskom i srodnim pravima. Zabranjeno je neovlašteno kopiranje, izmjena i distribucija. Vlasnik ustupa Agenciji pravo korištenja fotografija i opisa smještaja u svrhu oglašavanja tijekom trajanja suradnje.

13. Zaštita podataka (GDPR)

Agencija obrađuje osobne podate u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka (EU) 2016/679, važećim propisima RH i internim politikama. Podaci se obrađuju zakonito, pošteno i transparentno, u mjeri nužnoj za izvršenje ugovora, ispunjenje pravnih obveza, legitimni interes ili temeljem privole.

Detalji su dostupni u našoj Politici privatnosti i Politici kolačića.

14. Prava potrošača i prigovori

14.1. Pisani prigovor potrošača

Potrošač može uputiti pisani prigovor putem pošte ili e-pošte:

  • Adresa: Kralja Zvonimira 101, 21000 Split, Hrvatska
  • E-pošta: info@odmori.hr

Agencija će pisano potvrditi primitak i dostaviti obrazloženi odgovor najkasnije u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora. Detalji postupka nalaze se na stranici Pravila prigovora potrošača.

14.2. Jednostrani raskid (ugovori na daljinu)

Ako je korisnik potrošač i ugovor je sklopljen na daljinu, može imati pravo na jednostrani raskid u roku od 14 dana, osim u zakonskim iznimkama (npr. kada je usluga u cijelosti izvršena uz izričit pristanak prije isteka roka). Informacije i obrazac dostavljaju se prije sklapanja ugovora.

15. Izvansudsko rješavanje sporova (ADR)

Ako niste zadovoljni odgovorom na prigovor, spor možete uputiti ovlaštenom tijelu za alternativno rješavanje potrošačkih sporova (ADR) u Republici Hrvatskoj. Napomena: internetska ODR platforma Europske komisije ukinuta je 20. 7. 2025.; za prekogranične sporove koristite nacionalna ADR tijela i druge dostupne mehanizme.

16. Mjerodavno pravo i nadležnost

Na ove Uvjete primjenjuje se pravo Republike Hrvatske i relevantni propisi Europske unije. Za sporove je nadležan stvarno nadležni sud u Splitu, osim ako je propisana isključiva nadležnost drugog suda.

17. Elektronička komunikacija i dokazivanje

Komunikacija e-poštom i putem informacijskih sustava smatra se valjanom pisanom komunikacijom. Log-zapisi, elektroničke potvrde i sustavske evidencije mogu služiti kao dokaz.

18. Podugovaratelji i treće strane

Agencija može angažirati podugovaratelje (npr. čišćenje, održavanje, IT, knjigovodstvo) uz odgovarajuće ugovore o povjerljivosti i obradi podataka. Popis bitnih kategorija podugovaratelja može se na zahtjev staviti na uvid.

19. Trajanje, izmjene i prestanak

Ovi Uvjeti vrijede od dana objave. Agencija može izmijeniti Uvjete radi usklađivanja s propisima ili poslovnom praksom. Izmjene se objavljuju na web-stranici i vrijede za nove odnose od dana objave, a na postojeće ugovore ako je tako ugovoreno ili propisano.

20. Završne odredbe